Notice

-------------------------------------------
Welcome to TokyoShinJuu.
Please be informed that this blog is closed.
Visit JuLz Territory for more updates.
-------------------------------------------

Wednesday, January 13, 2010

紅蓮

紅蓮

對不起… 再等一會兒… 讓我與你的名字入睡

挨近你像過去那些痛苦與高興的日子
雙手透過哭泣映著對你的感情
就算眼淚繼續流下, 悲傷仍然是陌生的
我歇息, 在記憶裏揮舞著, 所看到的對這雙眼並不足夠

不想你消失, 親愛的
想聽到你給我的最後一絲嘆息
微小的心跳, 哭泣聲
親愛的, 想你留在此處
My dear, I want you to stay here
- Ruki points at his heart everytime he sings this sentence.

若這不變的夢還有些甚麼
不知怎樣不停被間斷
不能呼喚幸福, 我淹沒於不斷重疊的日子
Unable to summon happiness, I lose myself in the days that continue to pile one on top of the other.
- that's so melancholy..

不想你消失, 親愛的
想聽到你給我的最後一絲嘆息
微小的心跳, 哭泣聲
親愛的, 想你留在此處

「即使援手曖昧繭在一瞬間被撕裂變成灰塵」

不想你消失, 親愛的
I don't want you to fade away, my dear...
想聽到你給我的最後一絲嘆息
I want you to let me hear just one sigh
微小的心跳聲傳到我模糊的禱告中
The sound of a tiny heartbeat that is carried on my indistinct prayer
- Is this song the sequence of Reila? grief.

呼叫你的名字, 擁抱著你
然後用手指數著那些不會消失的明天
用塞著的耳朵 我聽到搖籃在搖晃的聲音
紅蓮於春天開花取不回
The crimson lotus flower blooms in the springtime we can't get back
- i like this sentence most. its so meaningful. there is no way we can get back the to past..



No comments:

Post a Comment